Landskamps lördag

Vi lämnar hockeyn för idag och koncentrerar oss på EM kvalet i fotboll. Utbudet är inte jättestort men har ändå hittat ett intressant spel. Ska också säga att Spelet med Christian Berglund gav mig en vinst på 150:- fast denna inte var ombytt i matchen. Mycket skönt.

        

Kommentar Wales:
Mycket inspirerande match för Walesarna att spela. Man är lillebror och man tar gärna chansen att sätta lite käppar i hjulet på storebrors framfart mot EM 2012. Dock är man som landslag mil ifrån England och deras material. Man har endast Gareth Bale som skulle kunna platsa i ett engelskt landslag. Nu när han saknas så har man inte mycket av kvalite kvar. Majoriteten av spelarna håller till i engelska championship. Laget har inlett detta kval med 3 raka förluster och står på 0 poäng och är naturligtvis sist på detta.

Kommentar England:
Capellos mannar måste bara vinna en sådan här match om man vill till Polen/Ukraina nästa sommar. Man är klasser bättre och matchen spelas ändå i Wales så man kommer ha väldigt mycket fans på plats. England försöker att genomgå en för yngrings process och det lutar åt att Lampard petas mot unga Wilshere imorgon. Detta visar dock vilken bredd man har på laget. England har startat kvalet med 2 segrar och 1 oavgjord och är 2a i gruppen efter Montenegro.

Jesper Tippar med Kommentar: (1-0) 2
Detta menas handikapp spel där England måste vinna med minst 2 mål. England är det bättre laget och måste vinna sådana här matcher. När det är lite derby känsla så tror jag man tar alla chanser man har och tvålar till Wales. Det ska råda klasskllnad i denna match och jag skulle inte vara förvånad om seger marginalen blir mer än 2 mål men jag nöjer mig med detta.

Odds: 2.15

Insats: 40:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0